Record de generozitate la Festivalul Brazilor de Crăciun

Datorită solidarității de excepție a celor care susțin dreptul la educație al tuturor copiilor indiferent de statutul socio-economic, 5.000 de copii vor putea să meargă la școală și să primească sprijin în programul educațional Salvați Copiii. Designeri generoși au creat pro-bono 30 de brazi și s-au colectat fonduri în valoare totală de 700.400 euro, dintre care 180.000 de euro obținuți de bradul-poveste al lui Omid Ghannadi, realizat cu sprijinul emisiunii „La Măruță”.
La cele 18 ediții anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvați Copiii a strâns fonduri în valoare totală de 5.317.800 de euro și astfel a oferit asistență pentru 39.485 de copii.
Seara de gală a celei de-a 19-a ediții, care a vut loc joi seară la Stejarii Country Club, a fost pusă sub semnul magiei care stă în gesturile fiecăruia dintre noi. Prezentarea de excepție a fost asigurată prin generozitatea Andreei Raicu și a lui Cătălin Măruță.
Peste 250 de personalități din mediul de afaceri, media, artă și cultură au fost alături de cauza copiilor vulnerabili, licitând brazii special creați pentru ca toți copiii să poată rămâne în școală. Momentele artistice de excepție au fost susținute pro-bono de Light Quartet și The Mono Jacks.

fotograf evenimente

Alți 11 brazi unicat, special puși în slujba binelui, mai pot fi licitați pe pe www.lavacow.com până marți, 17 decembrie 2019.
”Festivalul Brazilor de Crăciun este mult mai mult decât un eveniment de strângere de fonduri, iar ceea ce am reușit să construim împreună – voluntari, designeri, susținători – e un micro-sistem în care niciun copil să nu fie lăsat în afara școlii pentru că e prea sărac sau pentru că autoritățile uită de el.

De 19 ani acest micro-sistem, care are ca resursă solidaritatea, face cu adevărat miracole. Miracolul de Crăciun stă în faptele noastre”, a spus Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Brazii-mesager ai binelui
De 19 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care așază dreptul la educație al copilului în centrul agendei publice.
Cea mai mare sumă licitată a fost pentru bradul creat de Omid Ghannadi, 180.000 euro, un nou record înregistrat la Festivalul Brazilor de Crăciun. Acesta a fost achiziționat de către Kaufland România, Catena, Lidl, Beautik Haute Parfumerie și BCR.
„E al șaselea an de când particip la Festivalul Brazilor de Crăciun și până acum am realizat brazi ca obiecte de design. Anul acesta mi-am dorit să fac o poveste , pentru că educația, dincolo de calcule și cifre, se face din povești.
Iar în această seară am reușit să conving oamenii că povestea contează și, foarte important, este că am vândut un brad care și peste 100 de ani va fi sănătos și cu rădăcinile în pământ și va duce mai departe povestea”, a declarat Omid Ghannadi.
„Educația este una dintre direcțiile strategice ale companiei Kaufland România. Susținem accesul la educație pentru toți copiii României. De aceea suntem alături de Salvați Copiii și suntem recunoscători că avem șansa de a fi parte a acestei cauze”, a afirmat doamna Anna Katharina Scheidereiter, Kaufland România, compania care a oferit cea mai mare sumă, 100.000 euro.
Bradul creat de Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, a fost licitat contra sumei de 45.000 euro, iar Miruna Ardelean a conceput, cu sprijinul Atelierelor Ilbah, un brad licitat pentru 40.000 euro.
Bradul Salvați Copiii, realizat de designerul Ștefania Mircea împreună cu voluntarii și copiii de la Salvați Copiii, a fost licitat contra sumei de 28.000 euro.
Companiile si sponsorii care au fost alături de Salvați Copiii și de cauza copiilor vulnerabili și au licitat cu generozitate au fost : Kaufland, Catena, Lidl, Romanian Business Consult, Banca Comercială Română, Green Net, PEPCO România, Kultho Forever Diamonds, Renovatio, Silviu Sîrbu, Contana, Camelia Șucu, Leading, Round the World Travel, Antonio Eram, DP World Constanța, Tonica.
„Dreptul la educație nu ar trebui pus la îndoială și periclitat pentru niciun copil și de aceea suntem alături de Salvați Copiii. Admirăm faptul că reușește, cu cheltuieli minime, dar cu foarte mult efort, să ajute zeci de mii de copii”, a spus doamna Anca Vlad, reprezentant Catena.
Informații de context:
• La nivelul anului școlar 2017-2018, rata abandonului școlar la nivel național în învățământul primar și gimnazial era de 1,7% (aprox. 30.000 elevi). Cea mai mare rată a abandonului școlar s-a înregistrat în Regiunea Centru cu 2,6%, urmată de Regiunea Sud-Est, cu 2%.
• Mediul rural se confruntă cu un număr considerabil mai mare de copii care abandonează școala, cu un procent de 2,2% în 2015, față de cel urban cu 1,5% în același an. La nivelul anului școlar 2016-2017, învățământul primar și gimnazial înregistrează o rată a abandonului de 1,1% în urban și 2.3% în rural.
• Conform unui studiu al Salvați Copiii România, majoritatea costurilor asociate programelor Școală după Școală sunt suportate de părinți, doar 10% dintre respondenți afirmând că o altă instituție acoperă o parte din costuri (7,6%) sau toate costurile (2,5%). Costurile de școlarizare sunt principalul motiv de abandon școlar în comunitățile marginalizate.
• La nivelul anului școlar 2015-2016, peste 125.000 de elevi au făcut naveta zilnic folosind transportul rutier pentru a ajunge la cursuri. Deși este menționată în rapoartele anuale ale MEN ca măsură de combatere a abandonului și oferire de șanse egale pentru copii de a frecventa școala, decontarea parțială sau totală a transportului vine cu o serie de limitări. Tarifele maxime pe kilometru impuse transportatorilor nu sunt respectate în multe situații, ceea ce face ca abonamentele să fie suportate integral de către părinți.
• Subfinanțarea educației Prin prorogări repetate de la Legea Educației care prevede minim 6% din PIB alocare bugetară pentru finanțarea educației naționale, Guvernul României a alocat în medie, în cei opt ani de la adoptarea Legii 1/2011, aproximativ 2.83% din PIB pentru educație. Media europeană a investițiilor în educație este de 4.7%.
Brazii ediției 2019 au fost creați de:
• Doina Levintza • Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Delaco • Nicu Bocancea & Florăria Iris • Ioana Ciocan & Art Safari București • Adela Pârvu & arh. Andreea Beșliu • Stephan Pelger & Agnes Mattis-Teutsch, cu sprijinul CLUB MED • Laura Hîncu și Lights & Magic • Tudor Laban & Obsentum • Iulia Totoianu & Libris.ro • Dorin Negrău • Justinian Scărlătescu & ArtROTARY CIȘMIGIU • Octavian Roman – Creativ Interior, cu sprijinul Piastrelle • Omid Ghannadi susținut de Emisiunea „La Măruță” • Ioana Uretu & Metropolitan Jewelry • Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora • Mihaela Bachmann • Ana Mohonea & Maria Mohonea – Architectural Christmas • Alina Alexe – DecorAktiva & Mara Mura • Arh. Miruna Ardelean & Atelierele ILBAH • Giulia, Ciprian Vlaicu & Andrei Coman, cu sprijinul ROMAERO • Alexandra Nicula & arh. Alina Drăgan – Art Interiors, cu sprijinul MAER • Laura Olaru • Manuela Pungan & Victoria Gallery • Mihaela Bălan & Anastasia Beverly Hills • Șerban Porupca & Rogue8 Store • Ioana Șucu & ClassIN • Arh. Roxana Dan & Maria Ghement – Lisa & Co • Mihai Veg & Ioana Goția-Ciurea – Prototip Studio & TIFF • Remus Gabor & Raluca Aionițoaie – Coven Ground, cu sprijinul Canon. Acestora li s-a alăturat bradul Salvați Copiii, realizat de Ștefania Mircea și o parte dintre copiii din programele Salvați Copiii.

Seară de poveste la Târgul de Crăciun de la Mioveni!

Lasă un răspuns