Metrou de suprafață între Pitești și Mioveni

Înfrățirea dintre Mioveni și orașul Jinhua a permis oficialităților noastre să viseze cu ochii deschiși. Mai precis, gândurile s-au dus către proiectul metroului ușor care ar trebui să facă legătura dintre Pitești și Mioveni, un proiect care există, dar a cărui construcție a fost practic abandonată de peste cinci ani. Mai ales că delegația chineză a întârziat o oră din cauza infrastructurii de la București la Mioveni.

Iar provocarea a fost lansată chiar de președintele CJ Argeș Dan Manu, prezent, alături de prefectul Emilian Dragnea, la semnarea actului de înfrățire dintre cele două orașe. Visul argeșean la metroul de suprafață nu este chiar ceva fantastic.
De fapt, în materie de infrastructură, gigantul asiatic umilește practic întregul continent european. De România nu mai avem ce spune.
China are rețele vaste de transport în comun. Lansat în 2011, trenul de mare viteză Beijing-Shanghai străbate 1318 km în mai puţin de 5 ore. Trenul este o adevărată navetă spațială, prinde o viteză de 300 de km/h. Deşi trenul poate circula cu 350 km/h, oficialităţile au ales ca trenul să nu depăşească viteza de 300 de km/h, din motive de siguranţă. În China există o rețea de cale ferată de mare viteză de peste 45.000 de kilometri.
Nici la autostrăzi chinezii nu stau mai rău. Din contră. În urmă cu 5 ani, China se putea lăuda cu o reţea care numără nu mai puţin de 85.000 de km de autostradă, construită în mai puţin de 30 de ani.

Sursa ProArges

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: