Fapt diversTop știri

Dacia, cifră de afaceri record în 2016

Anul trecut, Dacia a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri de când Dacia a fost achiziţionată de către Renault – 4,6 miliarde de euro, adică aproape 21 de milioane de lei. Oficialii companiei susțin că cea mai mare parte din profit o vor reinvesti în platforma din Mioveni pentru ca uzina Dacia să rămână competitivă pe termen lung. Anul trecut, Dacia a exportat atât în Europa, cât şi pe pieţele din Africa şi Asia. Exportul a reprezentat aproximativ 90% din cifra de afaceri.
Conform piteșteanului Liviu Bocșaru, CFO GRUP RENAULT ROMÂNIA, rezultatul excepționalt s-a datorat mixului modelelor din gama Dacia, cu o creștere foarte mare pentru Duster. Al doilea motiv îl reprezintă dublarea producției componentelor cerute de către alte uzine ale Grupului Renault, care fabrică gama Global Access, componente fabricate la Mioveni.
Adunarea Generală a acţionarilor va decide în cursul lunii mai asupra repartizării profitului în anul 2016. Propunerea boardului a fost de a reinvesti o mare parte a acestui profit în aparatul industrial de la Mioveni, cu scopul de a menţine competitivitatea pe termen lung.

 

Anul trecut, a fost unul important pentru investiţii : aproape 200 de milioane de euro la nivelul Grupului Renault România, din care 175 de milioane de euro, la Dacia. E vorba de proiecte industriale (modernizarea liniilor de fabricaţie, condiţii de muncă, creştere capacitară de producţie), dar cel mai important a fost lansarea de la sfârşitul anului 2016 a noilor Logan, Logan MCV şi Sandero.

 

În cumul, din 2000, investiţiile realizate de către Grupul Renault România se ridică la 2,5 miliarde de euro. Este vorba de investiţii în noile produse (vehicule, motoare, cutii de viteze, componente mecanică) şi de investiţii în creşterea competitivităţii proceselor de producţie (condiţii sociale, creşteri de capacitate, procese de automatizare, calitate şi reducere de costuri). Ponderea cea mai mare a fost, bineînţeles, alocată platformei industriale de la Mioveni.
Orice companie care doreşte să rămână competitivă trebuie să investească permanent în angajaţi, în produse, în tehnologie şi în optimizarea proceselor de producţie şi de business. Bineînţeles că vom continua să investim pentru a păstra competitivitatea companiei pe termen mediu şi lung.

Lasă un răspuns

trafic.ro